گوگل پلاس، شبکه اجتماعی گوگل

گوگل پلاس، شبکه اجتماعی گوگل

گوگل به عنوان موفق ترین سرویس موجود در دنیای مجازی هر چیزی که احساس کند رقیبانش دارند سعی می کند بهترین را برای خود راه اندازی کند. شبکه اجتماعی یکی از مواردی بود که گوگل جای آن را در سیستم خود خالی میدید، پس شروع به ساخت یک شبکه اجتماعی قدرتمند کرد. گوگل پلاس در سال ۲۰۱۱ تحت عنوان نسخه آزمایشی به بازار آمد. در ابتدا فقط از طریق دعوتنامه دیگر اعضا شروع به عضوگیری کرد و هر کسی نمیتوانست عضو شود. پس از برطرف کردن مشکلاتش و ارائه رسمی، این شبکه اجتماعی در احتیار عموم قرار گرفت. (البته پس از مدتی کوتاه از انتشار نسخه رسمی گوگل پلاس، به دستور گروه مصادیق محتوای مجرمانه به حالت فیلترینگ درآمد.)

در حال حاضر بعد از گذشت چند سال زمانی که شما یک اکانت ایمیل گوگل میسازید به طور اتوماتیک گوگل پلاس را به آن می چسبباند و چند قسمت از امکانات اکانت ایمیل وابسته به این است که شما حداقل یک بار گوگل پلاس خود را باز کنید.

google-plus

نکات کاربردی گوگل پلاس

دوستان (Friends)

اولین کاری که به احتمال زیاد شما می خواهد انجام دهید ، اضافه کردن دوستان اصلی تان است ، درست نمی گم؟ خب برای این کار راه حل های مختلفی وجود دارد.

– اضافه کردن دوستان با استفاده از نظرات و پیشنهادات

– اضافه کردن دوستان از جی میل

– اضافه کردن دوستان از ایمیل یاهو

– اضافه کردن دوستان از Hotmail

مدیریت حلقه ها

به عنوان مثال من فرضاً دارای ۱۲ حلقه هستم ، حلقه های من در دسته بندی های زیر قرار می گیرد:

افراد شخصی: دوستان ، خانواده ، افرادی که با آنها آشنایی قبلی دارم
افراد حرفه ای : افرادی که با آنها کار می کنم ، صنایع ، سیاست مداران ، افراد مشهور
افراد و حلقه پرفایده : افرادی که ممکن است روزی کارمان به آنها بیفتد یا از آنها چیزی یاد می گیریم.

نباید های گوگل پلاس

    از به کار بردن تصاویر و ویدئوهای غیرمرتبط با حرفه تان خودداری کنید.
از تصاویر و فیلم‌های بد و یا غیر حرفه ای استفاده نکنید.
استفاده از Taglines های بیاد ماندنی را از یاد نبرید.
از بکار بردن آدرس شرکت در Taglines خودداری کنید.
فراموش نکنید لینک گوگل پلاس‌ تان را به سایر رسانه های اجتماعی مرتبط کنید.
به انجمن‌ها بپیوندید و به اشتراک گذاشتن مطالبتان با آنها را فراموش نکنید.
مخاطبنتان را در حلقه‌های غیرمرتبط قرار ندهید.
استفاده از امکانات گوگل پلاس را فراموش نکنید.

بایدهای گوگل پلاس

    برای شروع یک گفتگو در گوگل پلاس، افراد را دنبال کنید و با آنها تعامل برقرار کنید.
مطالبی را که از گوگل پلاس آموخته اید را با دیگران به اشتراک بگذارید.
هرگز، هرگز پست‌های یک انجمن را به spam نفرستید.
هرگز، هرگز، پست را با حلقه‌ها به اشتراک نگذارید، که این اشتراک گذاری به عنوان هرزنامه در نظر گرفته می‌شود. انجام این کار، تنها در صورتی که به شما اجازه دهند، مفید است.
قوانین انجمن را به منظور عضوی خوب و مفید بودن، رعایت کنید.
مطمئن شوید که مشخصات پروفایل و یا صفحه شما قبل از شروع تعامل با دیگران کامل است.
اطمینان حاصل کنید که پست به اشتراک گذاشته تان با محتوا وبا کیفیت است. برکیفیت تمرکز کنید.
توجه زیادی به تعامل با دوستان خود کنید و ارتباط قوی با آنها برقرار کنید.
جهت رسیدن به قدرت، تعامل موثر در زمینه بازار کار خود، برای کمک به ایجاد یک مسیر موفق برقرار کنید.
مفید باشید.
فراموش نکنید که تشکر کنید، حتی از کسانی که همراهی شان با شما کم است.
شخصی باشید تا مخاطبانتان شما را بهتر بشناسند.

google-plus-for-business

بازاریابی در شبکه اجتماعی گوگل پلاس

با توجه به این که گوگل پلاس یکی از شاخه های اصلی گوگل میباشد این موتور جستجو توجه ویژه ای به آن داشته و شما می توانید با تولید محتوا و تبلیغ فعالیتتان در این شبکه اجتماعی خیلی سریع تر به صفحات اول گوگل رسیده و در حرفه خود پیشرفت کنید.

شبکه های اجتماعی

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخشهای موردنیاز علامتگذاری شده اند *

*