هر آنچه درباره توییتر می دانید و نمی دانید!!!

هر آنچه درباره توییتر می دانید و نمی دانید!!!

توییتر نوعی سرویس شبکه اجتماعی و میکروبلاگینگ آنلاین است که به کاربرانش امکان می‌دهد پست‌هایی متن محور تا ۱۴۰ کاراکتر را، معروف به “توییت”، بفرستند و بخوانند. در مارس ۲۰۰۶ توییتر را “جک دورسی ابداع و در ژوئیه همان سال راه‌اندازی کرد. این سرویس به سرعت محبوبیتی جهانی پیدا کرد، با حدود ۱۵۰ میلیون کاربر فعال از سال ۲۰۱۲، که روزانه بیش از ۳۴۰ میلیون توییت پست و بیش از ۶ میلیون مورد جستار می‌کنند. توییتر را “پیامک اینترنتی” توصیف کرده‌اند.

جک دورسی می‌گوید: “خیلی تصادفی واژه توییتر (twitter) به ذهنمان خطور کرد که انتخاب خیلی خوبی هم بود. این واژه به معنای “زنجیره کوتاهی از اطلاعات نامرتبط “و صدای پرنده‌ است. و محصول ما هم دقیقاً همین است.”

twitter-properties

ویژگی‌های توییتر

توییتر در مقایسه با دیگر شبکه های اجتماعی دسترسی به مراتب راحت تر و سریع تری دارد و کاربران توییتر در کوتاه ترین زمان ممکن می توانند با ارسال توییت، آن را میلیون ها کاربر دیگر در سراسر جهان به اشتراک بگذارند.

برخی از ویژگی های توییتر:

۱. توییتر به کاربران امکان می‌دهد تا در زمانی کوتاه توییت های جدید بفرستند و آخرین توییت های کاربران دیگر را نیز بخوانند.

۲. هریک از پیام‌های توییتر (توییت) محدود به ۱۴۰ کاراکتر است که به سرعت بر روی سایت توییتر یا تلفن های همراه قابل دریافت است.

۳. کاربران می‌توانند به‌روزرسانی توییت‌ها را از طریق سایت توییتر، پیامک، RSS، ایمیل یا نرم افزار‌های کاربردی ارتباطی بفرستند و دریافت کنند.

۴. امکان ارسال انبوه پیامک

۵. امکان ایجاد هویت های مجازی برای پرمخاطب نشان دادن یک موضوع خاص با هدف الغای فضای ذهنی مورد نظر به کاربران

توییتر برای چه کسابی جذاب است؟

معمولاٌ افرادی که از توییتر استفاده می کنند اشخاص متخصص و حرفه ای هستند و برای به اشتراک گذاشتن اتفاقات و اطلاعات مهم تخصصی و علمی خود از آن استفاده می کنند.

دسته دیگر، افراد مشهور و دولتمردان هستند برای از آن برای ارتباط با طرفداران خود استفاده می کنند.

توییتر که تا امروز به عنوان یک شبکه معتدل در جذب مساوی مخاطبین خانم و آقا محسوب می‌شد، اکنون بیشتر مورد پسند مردان است تا زن‌ها! بر اساس گزارش Pew، حدود ۲۲ درصد از مردان و ۱۵ درصد از زنان از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند.

twitter-ads

تبلیغات در توییتر

در توییتر مخاطبانی خاص با علایق خاص و به اصطلاح افراد گیک به گشت و گذار می پردازند. تبلیغ رویدادتان به شرطی در توییتر جواب میدهد که تخصصی باشد. چرا که رویدادهای عمومی در این شبکه اجتماعی مخاطبی ندارند ولی رویدادهای تخصصی بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و خواهان دارند. شما نیز میتوانید با مدیریت مناسب از شرایط توییتر به بهترین شکل برای تبلیغ رویدادتان استفاده کنید.

شبکه های اجتماعی

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخشهای موردنیاز علامتگذاری شده اند *

*