معرفی ایونت سنتر در هفته نامه شنبه

معرفی ایونت سنتر در هفته نامه شنبه

ایونت‌سنتر، دختر اصفهان‌پلاس است!
با این استارت‌آپ می‌توانید رویدادهایتان را اطلاع‌رسانی کنید. با توجه به اینکه فرهنگ ثبت‌نام آنلاین رویداد و… در ایران فراگیر نشده، لذا ایونت‌سنتر تلاش می‌کند در سال‌های آتی یکی از بازیگران اصلی این عرصه باشد.

با این استارت‌آپ می‌توانید رویدادهایتان را اطلاع‌رسانی کنید

بچه‌های استارت‌آپ ایونت‌سنتر یکی از تیم‌های موفق اصفهان هستند که تاکنون چند استارت‌آپ موفق راه‌اندازی کرده‌اند. می‌گویم موفق چراکه توانسته در بین جامعه کارآفرینی اصفهان مقبول بیفتد. استارت‌آپ بزرگشان «اصفهان پلاس» است که با سر زدن به آن از آن به‌راحتی سر درمی‌آورید. در اینجا ولی در مورد استارت‌آپ دومشان یعنی «ایونت‌سنتر»  با آن‌ها به گفتگو نشستیم. در این گفتگو داوود دهقان و محمد صمصام بابادی به سوالات ما به نمایندگی از گروهشان پاسخ دادند.

 جرقه سایت از کجا زده شد؟

برای سایت اصفهان پلاس به دنبال یک افزونه ثبت‌نام وردپرسی بودیم که چیز مناسبی پیدا نکردیم تا اینکه آقای بابادی (یکی از اعضای تیم) قبول کرد یک افزونه برنامه‌نویسی کند و بعد از مدت کوتاهی گفت طراحی یک وب‌سایت ساده‌تر و منطقی‌تر است تا نوشتن یک افزونه به این کاملی. پس تصمیم گرفتیم سایت را توسعه دهیم.

 سایتتان دقیقا چه سرویسی به کاربران می‌دهد؟

با ایونت‌سنتر برگزارکنندگان می‌توانند به‌راحتی رویداد، کلاس، تور، اردو، کنفرانس، جشنواره، مسابقه، دورهمی، سمینار، وبینار، کارگاه و هرگونه فعالیت گروهی خود را برنامه‌ریزی و مدیریت کنند و همچنین شرکت‌کنندگان سریع و راحت در رویدادها ثبت‌نام کنند.

 چطور این سرویس را به‌روز می‌کنید؟

با توجه به نیازها و بازخوردهای کاربران امکانات جدید را به سایت اضافه می‌کنیم و امکانات فعلی را توسعه می‌دهیم.

 این سرویس شما از چه طریق درآمدزایی می‌کند؟

وقتی رویداد خیریه و یا رایگان است هزینه‌ای دریافت نمی‌کنیم، اما برای رویدادها و ثبت‌نام‌های ریالی درصدی از تراکنش را برمی‌داریم.

 مشتریان را از چه طریق جذب می‌کنید؟

برخی از کاربران ایونت‌سنتر خودشان ما را از طریق جستجوی گوگل و شبکه‌های اجتماعی پیدا می‌کنند، همچنین برخی از برگزارکنندگان را از طریق تماس تلفنی و یا جلسات حضوری جذب می‌کنیم. در ضمن تعدادی از کاربران ما از طریق معرفی کاربران قبلی جذب سایت شده‌اند ولی در همه موارد کل فرآیندها آنلاین و بدون نیاز به اپراتور است.

 برای دستیابی به رضایت بیشتر مشتریان چه مزیت رقابتی در نظر گرفته‌اید؟

تمام خدمات سایت ما برای رویدادهای رایگان کاملا رایگان است، ارسال پیامک به شرکت‌کننده‌ها برای همه رویدادها نیز رایگان است. از دیگر مزایای ما امکان فروش بلیت در سایت برگزارکننده است، و امکان تعریف رویدادهای خیریه و بلیت حمایتی، ایجاد فرم دلخواه برای اخذ اطلاعات خاص مانند گروه خونی، شماره بیمه، کد ملی و…، تعریف برنامه زمان‌بندی.

 چشم‌اندازتان برای آینده این کسب‌وکار چیست؟

با توجه به اینکه فرهنگ ثبت‌نام آنلاین رویداد و… در ایران فراگیر نشده، لذا ایونت‌سنتر تلاش می‌کند در سال‌های آتی یکی از بازیگران اصلی این عرصه باشد.

 موفقیتی که تاکنون به دست آورده‌اید به چه صورت بوده است؟

بیش از ۶-۷ ماه از راه‌اندازی ایونت‌سنتر نمی‌گذرد، ولی ما در این مدت‌زمان کم مشتریان قابل‌توجهی داشتیم از قبیل انجمن یوزپلنگ ایرانی، دانشگاه اصفهان، مرکز رشد دانشگاه آزاد مبارکه، شهرک علمی تحقیقاتی، هیئت سوارکاری استان اصفهان، استارت‌آپ ویکندها و اتاق بازرگانی اصفهان.

 چرا به سمت شتاب‌دهنده‌ها  یا مراکز رشد نمی‌روید؟

این‌گونه مراکز علاوه بر اختصاص فضای کار، خدمات مشاوره و شبکه‌سازی هم ارائه می‌دهند که چون ما تیم موسس خوبی داشتیم به این موارد نیاز نداشتیم.

 سابق بر این چه فعالیت‌های مشابهی در این زمینه داشته‌اید؟

Isfahanplus.ir, 7mobile.ir, koohgard.com, apple724.ir و همچنین برگزاری رویدادهای مختلف.

 سرمایه اولیه برای شروع کار را چگونه تهیه کردید؟

استارت‌آپ‌ها از چند راه تامین سرمایه می‌کنند: ۱-  استقراض از خانواده و دوستان ۲- درآمد شخصی خود ۳- کار کردن اعتباری و بدون دریافت دستمزد. ما در این پروژه از راه‌های دوم و سوم استفاده کردیم.

 چه مشکلاتی را بر سر راه خود می‌بینید؟

نبود فرهنگ ثبت‌نام آنلاین و عدم اعتماد برگزارکنندگان به روند ثبت‌نام آنلاین. به طور کلی مقوله استفاده از خدمات در اینترنت جوان است. البته گروهی هم با سوءاستفاده از فضای وب باعث آسیب زدن به کل خدمات ارائه‌شده در اینترنت می‌شوند.

 دور بودن از تهران چه فرصت‌هایی را از تیم شما گرفته است؟

تقریبا برای همه کسب‌وکارها، بودن در مرکز اداری و اقتصادی کشور مزیت محسوب می‌شود و این مزیت شامل دسترسی به بازار گسترده و روابط کاری و اداری سهل‌تر است و ما از قسمت عمده این مزایا دور بوده‌ایم.

 تاکنون موفق شده‌اید بر چه مشکلاتی در این استارتاپ غلبه کنید؟

پیدا کردن نیروی متخصص و متعهدی که در محیط استارت‌آپی بتواند مشغول به کار شود و سختی‌های آن را بپذیرد، که پس از آزمون‌وخطاهای متعدد توانستیم افراد مناسب را برای تیم خود پیدا کنیم. و همین‌طور اخذ مجوزهای مربوطه از سازمان‌های ذی‌ربط.

 تلخ‌ترین خاطره خود را از کار در ایونت‌سنتر برایمان تعریف کنید؟

جالب‌ترین خاطره‌ای که در این مدت داشتیم، تقریبا اواسط فروردین‌ماه امسال بود. بعد از رویداد همکفر همه اعضای تیم (داوود دهقان، محمد زاهدی، علی عباسی، صمصام بابادی و رضا بهرامی) به اتفاق رفتیم خانه یکی از اعضای تیم برای جلسه. ابتدا شروع کردیم به درست کردن شام. بعد از صرف شام می‌خواستیم جلسه را شروع کنیم که دوتا از انگشت‌های دست داوود با سینک ظرفشویی برید و کلی خونریزی کرد. بلافاصله همه به بیمارستان رفتیم. انگشتانش ۱۰ بخیه خورد. بعد از اینکه به خانه برگشتیم داخل آسانسور گیر کردیم. حدود ساعت ۱۲ بود که خوشبختانه یکی از همسایه‌ها به دادمان رسید و تقریبا بعد از ۲ ساعت پرحادثه موفق شدیم جلسه را شروع کنیم که تا ساعت ۳ صبح ادامه داشت، ولی خب به قول یکی از بچه‌ها بعد از این همه اتفاق و با ۸ انگشت هم حتی یک ساعت کارمان نخوابید.

منبع: هفته نامه شنبه

یک نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخشهای موردنیاز علامتگذاری شده اند *

*