فیس بوک قوی ترین شبکه اجتماعی

فیس بوک قوی ترین شبکه اجتماعی

فیس بوک چیست ؟
فیس بوک شبکه ای اجتماعی است که در سال ۲۰۰۴ توسط مارک زاکربرگ به وجود آمد. از طریق فیس بوک می‌توان با دوستانی که دارای حساب کاربری در این شبکه اجتماعی هستند به برقراری ارتباط پرداخت و از این طریق به مبادله اطلاعاتی از قبیل عکس، فیلم یا پیغام پرداخت. فیسبوک یک صفحه مجازی است که کاربران اینترنتی از سرتاسر دنیا، می توانند به طور رایگان از آن استفاده کنند.
در حال حاضر فیس بوک پرطرفدارترین شبکه اجتماعی است که میتوان به کمک آن تبلیغات گسترده ای در زمینه برندسازی و برگزاری رویداد انجام داد.

events-vs-facebook

امکانات فیس بوک
فیس بوک برای کاربران خود، محیطی را ایجاد می کند که آنها می توانند اتاقی متشکل از دوستان و آشنایان را برای خود ترتیب دهند. هر کاربری در فیس بوک یک صفحه شخصی برای خود دارد که پیغام های شخصی خود را در این صفحه مشاهده می کند. علاوه بر این یک صفحه عمومی برای هر کاربر وجود دارد که در آن صفحه می تواند مطالب، عکس و فیلم هایی که توسط دوستان و آشنایانش به اشتراک گذاشته شده، ببیند و درباره آنها نظر دهد و یا ابراز علاقه کند. هر کس از این امکان برخوردار است که دائما بر لیست دوستان خود بیفزاید و افراد جدیدی را به عضویت در لیست دوستانش، دعوت کند. علاوه بر این امکان دیگری در فیس بوک وجود دارد که به معرفی افراد جدیدی می پردازد و پیشنهاد دعوت به دوستی را به کاربران می دهد.علاوه بر این موارد، کابران فیس بوکی می توانند به ایجاد گروه در فیس بوک بپردازند. مثلا گروه هایی با موضوعات و مسائل مختلف. آموزشی، ورزشی، برگزاری رویداد و …
امکان دیگری که برای کابران این شبکه اجتماعی وجود دارد، این است که می توانند برای افراد و چیزهای مورد علاقه خود، صفحه ای جداگانه طراحی کنند و دیگران را در این صفحات شریک و عضو کنند و پذیرای پیشنهادها و نظرات مختلف آنها باشند. شما نیز می توانید از این امکان برای سیستم تبلیغات و جذب مشتری برای رویدادهای خود استفاده کنید. کاربران فیس بوک را عموم جامعه تشکیل می دهند و امکان اینکه رویداد شما از این طریق به فروش برسد(البته بستگی به نوع رویدادتان دارد) زیاد است.
بنابراین می توان گفت که کاربران فیس بوک به ۴ گروه تقسیم می شوند. ۱- دوستان ۲- دوستان دوستان ۳- اعضای هم شبکه ۴-  اعضای یک صفحه یا گروهی خاص
فیس بوک در ایران
به طور کلی می توان گفت که فیس بوک شبکه ای نسبتا محبوب برای ایرانیان و خصوصا جوانان است و کاربران زیادی را در کشور ما به خود اختصاص داده است. به گونه ای که از اقشار مختلف افراد جامعه ایرانی از جمله دانشجویان، استادان، کارمندان و حتی بازاریان، معلمان، دانش اموزان وهنرمندان و بالاخره روزنامه نگاران در آن عضو هستند و از آن استفاده می کنند.

معایب فیس بوک چیست؟

facebook
شاید باورش سخت باشد اما این روزها فیس بوک به بخش مهمی از زندگی مردم دنیا تبدیل شده است. سایتی که نزدیک به یک میلیارد نفر از افراد کره خاکی از آن استفاده می کنند که در این میان بیش از نیم میلیارد آنها به صورت روزانه از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند.
برای بسیاری از مردم سرزدن به فیس بوک به بخشی از عادت های روزانه همچون خوردن و خوابیدن تبدیل شده است. به طور کلی شبکه ای مانند فیس بوک کاربران را به سمت خود می کشد و باعث می شود تا از کارهای روزمره خود عقب بمانند. برای تبلیغات در فیس بوک فقط کافیست عکس های قوی و رنگ بندی جذابی را انتخاب کنید تا هر کس به صفحه شما آمد جذب صفحه شما شود.

راه اندازی بخش رویدادها در صفحه تان
شما می توانید بخش Event یا رویدادها و چیزی شبیه به Launch of the _______page راه اندازی نمایید. هنگامی که “رویداد” را ایجاد کردید، در بخش اطلاعات بیشتر، شما می توانید یک جمله دربارهء صفحه طرفداران خود تایپ نمایید. مثلاً: بسیار مفتخر می شویم که به صفحه ایونت سنتر بپیوندید و ما را like نمایید (______/facebook.com  همیشه لینکی به صفحه خود داشته باشید، اگر لینکی وجود نداشته باشد افراد ممکن است ندانند که چگونه به صفحه شما دسترسی پیدا کنند) وقتی در حال انتخاب میهمان برای دعوت به رویدادهایتان هستید، لینکی را مشاهده می کنید که در آن نوشته “Add a personal message” یا ارسال پیام شخصی؛ توصیه می شود که بر روی این لینک کلیک نمایید و همان جمله قبلی را تایپ کنید. جملاتی شبیه به: خوشحال می شویم که ما را like کرده و به صفحه ایونت سنتر در فیس بوک بپیوندید ______/facebook.com
اگر در این دو مکان لینک صفحهء طرفداران فیس بوک خود را قرار دهید، شانس بیشتری برای این خواهید داشت که دوستان شما بر روی آن کلیک کرده و تبدیل به هوادار شما شوند.

شبکه های اجتماعی

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخشهای موردنیاز علامتگذاری شده اند *

*