بازاریابی رویداد در شبکه های اجتماعی

بازاریابی رویداد در شبکه های اجتماعی

زمانی که شما تصمیم به برگزاری یک رویداد میگیرید ابتدای امر باید زمان، مکان برگزاری و سیستم روش ثبت نام رویداد را انتخاب کنید. پس از آن تنها باید رویداد خود را به مردم معرفی کنید که البته یکی از دشوارترین و پراسترس ترین کارها می باشد.

events

شبکه های اجتماعی یکی از آسان ترین راهها برای اینکار می باشد. البته شبکه های اجتماعی نیز مشکلات خاص خود را دارد و این کار را به ۲ روش می توان انجام داد.

تبلیغ در شبکه های اجتماعی: به عنوان مثال در تلگرام که در حال حاضر یکی از پربیننده ترین شبکه های اجتماعی در ایران می باشد کانال های زیادی هستند که دنبال کننده های زیادی دارند و از هر دری مطلب میگذارند تا مخاطبان بیشتری جذب کنند. مدیران این کانال ها حاضرند در قبال دریافت هزینه ای تبلیغ رویداد شما را بکنند (مرتبط بودن یا نبودن رویداد با موضوع کانال زیاد برای آنها مهم نیست) و البته که آن تاثیری که انتظار دارید را نخواهید گرفت. در بهترین حالت شما میتوانید کانال هایی را پیدا کنید که با بحث رویداد شما همخوانی داشته باشد و اینگونه بازدهی بهتری دریافت می کنید. در این روش شما به ازای هر رویدادی که میخواهید برگزار کنید باید یک بار مجددا هزینه کنید.

ایجاد کانال ارتباطی قبل از ایجاد رویداد: در همان تلگرام که در حالت قبلی مثال زده شد شما می توانید خودتان یک کانال ایجاد کنید و دوستان و آشنایانی که  با زمینه کاریتان آشنایی دارند را به عضویت این کانال در بیاورید و شروع کنید به مطلب گذاری در این کانال و بهبود تعداد اعضای کانال. این روند خیلی آهسته تر از روش قبلی می باشد ولی مطمئن تر هست و اینکه حداقل از هزینه های اضافی جلوگیری کرده اید. ضمن اینکه در این روش شما نیازی به پرداخت هزینه های مکرر برای تبلیغ رویدادهای خود ندارید.

نکته ای که ممکن است بسیاری این برداشت اشتباه را داشته باشند این است که تلگرام یک سیستم پیام رسان است نه یک شبکه اجتماعی.

ولی در ایران به راحتی نقش یک  شبکه اجتماعی قدرتمند را بازی می کند.

نکاتی درباره ساخت شبکه های اجتماعی و جذب مخاطبان بیشتر

  • مطالب کوتاه و روان باشند تا خوانندگان بعد از چند پست اول شما خسته نشوند.
  • محتوای مناسب و مرتبط بگذارید تا به یک کانال خاص تبدیل شوید و مخاطبان راحت تر بتوانند مطالب شما را در گروه های دیگر به اشتراک بگذارند.
  • مطالب را بدون عکس نگذارید چرا که خواننده ها از متن تنها زود خسته میشوند و کانال شما را ترک می کنند.
  • عکسها و فیلم های مربوط به رویدادهای قبلی که برگزار کردید را در کانال به اشتراک بگذارید تا مخاطبان را به تکاپو بیاندازید.
  • حتما زمانی که مطالب مربوط به یک رویداد را در کانال می گذارید لینک مستقیم ثبت نام آن را در زیر مطلب بگذارید تا متقاضیان گمراه نشوند.
  • به مخاطبان اعلام کنید تا در صورت علاقه ایمیل خود را برای شما ارسال کنند تا بتوانید از طریق ایمیل هم رویدادهای جدید را به آنها اعلام کنید. (در نظر داشته باشید که ایمیل ها را شب قبل از روز تعطیل برای مخاطبان ارسال کنید زیرا آزادانه ترین زمان آنهاست)
  • برای رویداد خود هشتگ ایده‌آل، کوتاه و منحصربه فرد انتخاب کنید
  • فرستان پیام‌های بیش از اندازه در کانال باعث از دست دادن مخاطبان می‌شود. بنابراین گهگاهی مطلب بفرستید. در این جا جملات کوتاهی برای بیان دلایلی است که قبل از رویداد می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. بسیاری از این پیام‌ها را می‌توان از قبل برنامه‌ریزی کرده و برای ارسال آن‌ها استرس و عجله نداشته باشید.
  • عضوگیری برای کانال خود را هرگز قطع نکنید.
  • با کانال های دیگر تعامل داشته باشید. این کار هم به تبلیغ رویداد شما کمک می کند و هم اعضای بیشتری پیدا خواهید کرد.
  • در حین برگزاری رویداد مطالب، عکس و فیلم های کوتاه از رویداد در کانال بگذارید تا کسانی که شرکت نکرده اند برای رویدادهای بعدی در ابتدای صف ثبت نام کنندگان قرار بگیرند. به این سیستم لایو بلاگ گویند.
  • بعد از برگزاری هر رویداد پیام تشکری برای شرکت‌کنندگان و دنبال‌کنندگان خود بفرستید و درمورد رویداد نظرسنجی کنید. با این کار هم کیفیت برگزاری رویدادهای بعدی خود را بهبود می دهید و هم به مخاطبان خود نشان میدهید که نظرشان برای شما مهم است.

به این ترتیب شما رقیبی سرسخت برای دیگران خواهید شد

آمار بازدهی شبکه های اجتماعی

statistics

حتما بسیار پیش آمده که کنجکاو شوید چگونه میتوانید بفهمید لینک محتواهایی که در شبکه های اجتماعی گذاشته اید چند بار کلیک خورده است. نسبت دیده شدن یک پست نسبت به تعداد کلیک هایی که روی آن شده است را نرخ تبدیل می گویند. حالا این آمار را چگونه به دست بیاوریم ؟

یکی از سرویس های محبوب و پرکاربرد گوگل به نام google shortener با آدرس goo.gl هست که به شما این امکان را می دهد تا آدرس های طولانی خود را کوتاه کنید، اما یکی دیگر از امکانات آن زمانی فعال می شود که شما با اکانت گوگل خود از آن استفاده کنید. بدین ترتیب علاوه بر داشتن تاریخچه لینکهایی که در گدشته ساخته اید میتوانید ببینید روی هر کدام از آنها چند بار کلیک شده است. بدین ترتیب شما نرخ تبدیل بازدید به کلیک را میفهمید.

در این مقاله بیشتر راجع به تلگرام صحبت

در مقالات بعدی در مورد دیگر شبکه های اجتماعی صحبت خواهیم کرد.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخشهای موردنیاز علامتگذاری شده اند *

*