اینستاگرام به معنای واقعی

اینستاگرام به معنای واقعی

اینستاگرام از زمان شروع در ماه مِی ۲۰۱۰ ، رشدی بسیار سریع داشته است. امروزه این شبکه ی اجتماعی محل تجمع بیش از نیم میلیارد کاربر در ماه است.
اینستاگرام یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی به ویژه برای کاربران موبایل و تبلت می باشد که به شما امکان اشتراک گذاری هر گونه اطلاعات را می دهد. بزرگنرین تفاوت اینستاگرام با بقیه شبکه های اجتماعی این است که در اینستاگرام گذاشتن عکس الزامی و محتوا دلخواه است.
ولی در دیگر شبکه های اجتماعی هیچ اجباری وجود ندارد که محتوای اشتراکی شما از چه چیزهایی تشکیل شده باشند و این موضوع به خاص شدن اینستاگرام کمک به سزایی کرده است.
نکته دیگری که در مورد اینستاگرام وجود دارد این است که کاربری بسیار ساده و روانی دارد که اصطلاحاً به آن UX گفته می شود و هر چه این کاربری روان تر باشد محبوبیت آن سیستم بیشتر خواهد شد که اینستاگرام در میان همه شبکه های اجتماعی یکی از بهترین ها به شمار می رود.
کاربران اینستاگرام
در حال حاضر اینستاگرام محبوبیت خاصی میان گروه های سنی مختلف به خصوص جوانان دارد که در آن لحظات خاص خود را ثبت می کنند. در کنار این گروه، فروشگاههای آنلاین و کسانی که خدمات ارائه می کنند از این سیستم در حد چشمگیری استفاده می کنند.
چرا اینستاگرام مهم است ؟
پاسخ این سوال در تمایل مردم به گرفتن اطلاعات و انتشار اطلاعات از طریق تصاویر است که این پدیده را اصطلاحاً اینفو گرافیک  info graphic نیزمی گویند. طرفداران تصاویر به این شکل از زندگی روزمره خود ، وقایع و هر چیزی را که دوست دارند عکس گرفته و نهایتاً آن را با کسانی که دوست دارند به اشتراک می گذارند.

instagram-ads-1024x535

تبلیغات در اینستاگرام
بسیاری از شرکت های کوچک در اینستاگرام صفحه ای را راه اندازی می کنند و از آن برای پیداکردن فالوورها و مشتریان جدید استفاده می کنند. این شرکت ها به دنبال استراتژی های بهتری برای پررنگ تر کردن حضور خود در این شبکه ی مجازی هستند. میزان تعامل کاربران با پست ها در اینستاگرام، ۱۵ بار بیشتر از فیس بوک است. بنابراین اینستاگرام پلت فرمی است که می تواند به شرکت های کوچک کمک کند تبدیل به کمپانی های در حال رشد و بزرگ شوند.

Instagram2

چند روش برای جذب دنبال کنندگان اینستاگرامی
۱-    اگر می‌خواهید Follower هایتان را افزایش دهید می‌بایست به صورت مداوم در اینستاگرام پست بگذارید به خصوص در ساعت‌های شلوغی که بیشتر دیده شوید. کاربران فعال حداقل روزانه ۳ مطلب در این شبکه اجتماعی منتشر می‌کنند.
۲-    شما باید در موقعیت‌های استراتژیک دکمه‌های شبکه اجتماعی را در بلاگ خود قرار دهید که بهترین جایگاه آن در پائین مقاله است.
۳-    اکثر کسانی که در اینستاگرام پست می‌گذارند، از هشتگ برای پست‌هایشان استفاده می‌کنند. این کار باعث می‌شود افراد بیشتری پست‌های شما را ببینند.
۴-    زمانی که شما دوستان خود را در عکس ها تگ می‌کنید، در اصل شما این عکس را به پروفایل آن‌ها نیز اضافه می‌کنید و در بخش عکس‌های تگ شده آن‌ها قرار می‌دهید. این باعث می‌شود دوستان آن‌ها نیز عکسی که منتشر کرده‌اید را ببینند و همین موضوع باعث افزایش دنبال کنندگان شما شود.
۵-    با جستجوی هشتگ های مرتبط با خودتان افرادی که با شما وجه مشترک دارند را دنبال کنید تا دنبال کنندگان آن‌ها نیز بتوانند شما را راحت تر پیدا کنند.
۶-    به اشتراک گذاری محتویات باکیفیت و پیام‌ها، تأثیر مثبتی روی افزایش تعداد دنبال کنندگان می‌گذارد.
۷-    اگر از روش‌های اسپم برای جذب دنبال کننده استفاده کنید، به زودی آن‌ها شما را Unfollow کرده و احتمالاً به دوستانشان نیز این را پیشنهاد می‌کنند. این حرکت به‌شدت در شهرت و محبوبیت شما تأثیر منفی می‌گذارد. این را به خاطر داشته باشید که صادقانه رفتار کردن و شفاف بودن به شما کمک می‌کند تا نه تنها دنبال کنندگان بیشتری داشته باشید، بلکه از خودتان نام خوبی به جای بگذارید.
۸-    شرکت‌های بزرگی مانند کوکاکولا یا ردبول و حتی دیجی کالا در ایران برای دنبال کنندگان خودشان در اینستاگرام پیشنهای های ویژه‌ای ارائه می‌دهند.
مثلاً با ارائه تخفیف‌های ویژه فقط در اینستاگرام یا راه اندازی مسابقات در صفحه خودتان می‌توانید اینستاگرام خودتان را از وب سایتتان مجزا کنید تا دیگران را ترغیب به دنبال کردن اینستاگرام خود به صورت مجزا نیز بکنید.

instagram

شبکه های اجتماعی

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخشهای موردنیاز علامتگذاری شده اند *

*